Holset – Didžiosios Britanijos kilmės turbokompresorių gamintojas, geriausiai žinomas dėl tvirtų ir patikimų sprendimų sunkiajam transportui bei pramoniniams varikliams. Kompanija buvo įkurta 1952 m., sujungus dviejų inžinierių – Briano Holmeso ir Paulo Croset – pavardes, iš kurių gimė pavadinimas „Holset“. Ankstyvuoju laikotarpiu įmonė specializavosi kuriant turbinas masyviems dyzeliniams agregatams, kuriose itin svarbus ilgaamžiškumas ir atsparumas didelėms šiluminėms apkrovoms. Šioje srityje Holset greitai išsikovojo vardą, nes buvo pajėgi pasiūlyti kokybiškas ir efektyvias sistemas tokioms specifinėms reikmėms kaip sunkvežimių, autobusų ar statybos technikos varikliai.
1973 m. Holset tapo Cummins korporacijos dalimi ir oficialiai pradėjo veikti kaip Cummins Turbo Technologies. Cummins – vienas didžiausių pasaulyje dyzelinių variklių gamintojų, tad partnerystė leido Holset dar labiau išplėsti savo technologines galimybes ir pasiekti platesnę rinką. Šiuo metu Holset prekės ženklas vis dar išlaikomas Cummins Turbo Technologies padalinyje, pabrėžiant atskirą istorinę vertę ir didelę patirtį turbinų gamyboje.
Holset išsiskiria orientacija į didelio tūrio, dažniausiai dyzelinius, variklius. Pavyzdžiui, populiariosios HX serijos turbinos (pvz., HX35, HX40, HX50) plačiai naudojamos sunkvežimiuose, traktoriuose, laivybos varikliuose ir kitose didelės apkrovos transporto priemonėse. HX35 dažnai sutinkama lengvesniuose sunkvežimiuose ir komerciniuose furgonuose, o didesni modeliai, kaip HX50, pritaikomi aukštesnės galios dyzeliniams varikliams, kurie veikia ištisai ir patiria didžiules terminės bei mechaninės apkrovos bangas.
Cummins integruota strategija reiškia, kad daugelis Holset gaminių yra specialiai suprojektuoti išnaudoti Cummins variklių konstrukciją: nuo oro padavimo sistemos iki išmetamųjų dujų srauto valdymo. Būtent toks glaudus bendradarbiavimas leidžia optimizuoti visą variklio ir turbokompresoriaus grandinę, užtikrinant mažesnę taršą, geresnes degalų sąnaudas ir didesnį patikimumą. Tokia sinergija atsiskleidžia ir kitų sunkiųjų variklių gamintojų tarpe, kuriems Holset produktai yra tinkama alternatyva dėl stabilaus, ilgalaikio veikimo.
Holset (Cummins Turbo Technologies) nuolat ieško būdų, kaip tobulinti turbokompresorių efektyvumą dyzeliniuose varikliuose. Vienas iš svarbiausių pažangių sprendimų – kintamos geometrijos turbokompresorius (angl. Variable Geometry Turbocharger, VGT), kuris suteikia galimybę reguliuoti sparnuotės angas, pritaikant jas skirtingam variklio sūkių diapazonui. Šis metodas sumažina vadinamąjį turbolagą ir padeda išlaikyti pastovią trauką platesniame apsukų režime. Dėl to ilgas keliones ar sunkius krovinius gabenantiems sunkvežimiams užtikrinamas tolygus galios pasiskirstymas, mažiau „aklųjų zonų“ ir geresnis degalų ekonomijos rodiklis.
Kita vertus, Holset didelius išteklius skiria medžiagų inžinerijai, ypač atsparių lydinių kūrimui, sugebančių atlaikyti milžinišką šilumą bei slėgį. Kadangi dyzeliniai varikliai veikia aukštesnėje temperatūroje, svarbu, kad turbinos korpusas ir rotorius neprarastų stabilumo. Aukščiausioje produktų linijoje taikomi preciziški guolių sprendimai, kurie sumažina trintį ir leidžia išgauti didesnį įpūtimo slėgį anksčiau, tuo pačiu pailgindami agregato tarnavimo laiką.
Holset vardas, visų pirma, asocijuojasi su patvarumu, ilgaamžiškumu ir gebėjimu dirbti ekstremaliomis sąlygomis. Šios turbinos sukurtos atlaikyti dideles apkrovas, dažnai režimai varijuoja tarp didelio sūkio ir beveik be pertraukų trunkančio ilgo darbo, todėl Holset produkcija itin vertinama vilkikų, žemės ūkio technikos bei kitų komercinių transporto priemonių segmente. Kokybė ir patikimumas – pamatiniai bruožai, leidžiantys gamintojui užimti solidžią nišą pasaulinėje rinkoje.
Visgi, kalbant apie lengvųjų automobilių rinką ar tiuningo projektus, Holset turbinos pasirodo rečiau. Dėl palyginti didelio rotoriaus bei sparnuotės masės jos gali sukelti nemažą turbolagą mažesnio tūrio varikliuose. Be to, pirminė šių agregatų konstrukcija labiau orientuota į didelio sukimo momento išlaikymą nuolatinėje veikloje, o ne į greitą reakciją spustelėjus akceleratorių, kaip dažnai pageidauja autosporto entuziastai. Taigi, Holset sprendimus dažniau išvysime specialiose diesel performance modifikacijose, kuriose dyzelinę galią siekiama pakelti į itin aukštas ribas.
Nepaisant to, kad Holset labiausiai siejama su dyzeliniais varikliais, ši įmonė, būdama Cummins dalimi, aktyviai stebi vis augančias elektrifikuoto transporto tendencijas. Ateityje dalį variklių gali pakeisti hibridiniai ar pilnai elektriniai pavaros sprendimai, tačiau Holset išlieka svarbi plėtojant alternatyvias degalų technologijas, tokias kaip suslėgtos gamtinės dujos (CNG), vandenilis ar netgi biokuras. Bendrovės inžinieriai siekia pritaikyti sukauptą patirtį kuriant technologijas, kurios galėtų transformuoti sunkiųjų transporto priemonių sektorių į mažiau taršų ir, išlaikant efektyvumą, pritaikyti jas naujoms rinkos kryptims.
Holset (Cummins Turbo Technologies) ir toliau išliks tvirtas vardas tarp komercinio transporto operatorių bei inžinerijos specialistų, kuriems svarbu ne tik galios, bet ir atsparumo rodikliai. Glaudus ryšys su Cummins, viena žinomiausių dyzelinių variklių gamintojų, užtikrina, kad Holset taip pat gaus naujų perspektyvų tyrinėjant elektrifikuotus turbokompresorius arba išmaniąsias išmetamųjų dujų valdymo sistemas, kurios mažintų taršą ir didintų variklio efektyvumą. Taigi, nors lengvųjų automobilių pasaulyje Holset nėra toks dažnas prekės ženklas kaip Garrett ar BorgWarner, sunkiasvoryje segmente šis gamintojas išlieka vienas iš lyderių, formuojančių pramonės standartus.