Mitsubishi Heavy Industries – tai vienas didžiausių Japonijos konglomeratų, apimantis daugelį pramonės sektorių: nuo laivų statybos ir aviacijos iki energetikos bei automobilių detalių gamybos. Šios milžiniškos korporacijos ištakos siekia XIX a. pabaigą, kuomet „Mitsubishi Shipbuilding Co.“ pradėjo kurti laivus. Vėlesnė plėtra į lėktuvų, lokomotyvų ir kitų transporto priemonių inžineriją lėmė, kad MHI turi sukaupusi neįkainojamą patirtį turbo mašinų kūrimo srityje. Dėl tokio gamybos ir tyrimų masto, bendrovė iki šiol pirmauja techninių sprendimų kokybe, patikimumu ir diegiamų inovacijų apimtimi.
MHI savo turbokompresorių padalinį ėmė vystyti dar XX a. viduryje, pradėdama nuo didelių pramoninių bei jūrinių dyzelinių variklių turbinavimo. Ši patirtis padėjo sukurti tvirtus, atsparius ir efektyvius agregatus, pritaikytus ekstremalioms sąlygoms: aukštoms temperatūroms, dideliems sukimosi greičiams ir nuolatinei apkrovai. Vėliau, pamačius sparčiai augančią lengvųjų automobilių rinką, MHI nusprendė perkelti savo ekspertines žinias į kompaktiškesnius turbokompresorius, tinkamus benzininiams bei dyzeliniams automobiliniams varikliams.
Geriausiai žinoma Mitsubishi turbokompresorių serija – TD (pvz., TD04, TD05), kuri sulaukė didelio populiarumo japonų gamintojų tarpe. Pavyzdžiui, „Mitsubishi Lancer Evolution“ ir „Subaru Impreza WRX“ (ypač STI versijos) savo galinguose varikliuose dažnai naudojo MHI modelius. Kai kurios Europos markės – pavyzdžiui, Volvo – taip pat rinkosi japoniškas turbinas dėl reputacijos, susijusios su dideliu ilgaamžiškumu ir pakankamai sparčiu boost slėgio kaupimu.
Viena iš priežasčių, kodėl MHI turbinos pasižymi patikimumu, yra itin kruopštus termomechaninių apkrovų valdymas. Gamintojas naudoja aukštos kokybės medžiagas, tokias kaip nikelio lydiniai (angl. nickel-based alloys), kurie puikiai atlaiko karštų išmetamųjų dujų poveikį. Be to, daug dėmesio skiriama rotoriaus subalansavimui bei aerodinaminiam efektyvumui, kad būtų užtikrinta minimali vibracija ir tolygi trauka esant skirtingiems variklio sūkiams.
Dalis MHI modelių pasižymi kintamos geometrijos technologija (angl. Variable Geometry Turbocharger, VGT), leidžiančia optimizuoti oro srautą žemame ir aukštame sūkių diapazone. Taip vairuotojas gali mėgautis greitesniu reakcijos laiku paspaudus akceleratorių, o automobilių gamintojai – pasiekti efektyvesnę kuro sąnaudų ir galios pusiausvyrą. Taip pat tarp „Mitsubishi“ inovacijų rasime specializuotus tarpinius aušintuvus (angl. intercoolers) ir išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) sistemas, padedančias mažinti taršą bei gerinti deginimo procesą.
Mitsubishi Heavy Industries turi gamyklų ir tyrimų centrų įvairiuose pasaulio regionuose, įskaitant Japoniją, Tailandą, Nyderlandus ir kitas šalis. Platus infrastruktūros tinklas užtikrina, kad OEM partneriai – pavyzdžiui, „Nissan“, „Mazda“, „Isuzu“, „Subaru“ – gautų reikiamo pajėgumo ir kokybės turbosistemų be didesnių logistikos trikdžių. Bendrovė taip pat aktyviai bendradarbiauja su „Daimler“ (Mercedes-Benz) komerciniais automobiliais, tiekiant dyzelinius turbokompresorius sunkvežimiams ir autobusams.
Nors MHI stipriai įsitvirtinusi OEM srityje, jų aftermarket pritaikomumas, ypač lengvųjų automobilių tiuninge, taip pat svarus. Kai kurie automobilių entuziastai, ieškantys greitos reakcijos ir ilgaamžių sprendimų, renkasi MHI TD04 ar TD05 serijos turbinas, kurios suteikia stabilų boost net esant nedideliam sūkių kiekiui. Be to, šie modeliai – dėl paprastos konstrukcijos – gana lengvai prižiūrimi ir remontuojami, o atsarginės dalys pasiekiamos daugelyje pasaulio regionų.
MHI turbinos pasižymi japoniška kokybe bei subalansuotu veikimu. Svarbus pranašumas – ilgaamžiškumas, kurį užtikrina griežta gamybos kontrolė. Taip pat dažnai minima itin tyli ir nedaug vibracijų sukelianti darbo eiga, kuri svarbi komfortiškam vairavimui. Įrengiant MHI turbokompresorių, paprastai nereikia kardinalių modifikacijų pagrindiniams variklio komponentams, nes Mitsubishi inžinieriai siekia maksimalaus suderinamumo tarp turbinų ir variklių valdymo sistemų.
Visgi, bendrovė – lyginant su tokiais gamintojais kaip Garrett Motion ar BorgWarner – mažiau matoma autosporto ar aukštos galios tiuningo kontekste. Jei vairuotojas planuoja iš variklio išgauti ypač didelę galią (pavyzdžiui, virš 600–700 AG), MHI asortimente gali trūkti specializuotų lenktyninių modelių. Tačiau ši spraga po truputį mažėja, nes Mitsubishi Heavy Industries investuoja į naujas technologijas, kurios skirtos efektyviai valdyti didelius įpūtimo slėgius ir aukštus sukimosi dažnius.
MHI nuolat dalyvauja moksliniuose tyrimuose, susijusiuose su elektriniais turbokompresoriais (angl. e-turbo) bei hibridinėmis pavaros sistemomis. Šiuo metu didelis dėmesys skiriamas anglies dioksido emisijų mažinimui ir kuro sąnaudų optimizavimui, tad kompanija siekia integruoti savo turbokompresorius su elektriniais varikliais, kurie galėtų kompensuoti turbolago poveikį startinėje fazėje ar staigaus akseleravimo metu. Tokie sprendimai jau testuojami pramonėje ir tikėtina, jog jie netrukus bus plačiai pritaikomi naujos kartos hibridiniuose automobiliuose.
Galima drąsiai teigti, kad Mitsubishi Heavy Industries išlieka vienu pagrindinių turbokompresorių rinkos veikėjų, siūlančiu ilgaamžiškus ir aukštos kokybės agregatus tiek lengviesiems automobiliams, tiek sunkiajai technikai. Nors kai kuriose srityse (ypač tiuningo ir autosporto) žinomumas nėra toks ryškus kaip kitų gamintojų, MHI pritraukia ištikimą klientų ratą, vertinantį patvarumą, stabilų darbo pobūdį ir aukštą inžinerinės minties lygį. Augant dėmesiui tvarioms bei inovatyvioms technologijoms, Mitsubishi Heavy Industries neabejotinai tęstų savo veiklą kaip pasaulinė jėga, formuojanti turbinavimo tendencijas ir padedanti automobiliams išlikti maksimaliai efektyviems.