Turbinų programavimas, ECU kalibravimas


Pradžia | Kas yra turbina | Gedimai | Remontas | Galerija | Straipsniai | Susisiekite

Šiuolaikiniai turbokompresoriniai varikliai vis dažniau yra valdomi elektroniniu būdu, todėl kyla klausimas – ar pačią turbiną galima programuoti? Nors mechaninės turbinos savaime neturi programinės įrangos, jų darbo parametrai gali būti reguliuojami per variklio valdymo bloką (angl. ECU – Engine Control Unit). Tai reiškia, kad turbinos veikimą galima keisti perprogramuojant variklio valdymo sistemą, keičiant boost slėgio kreives, kuro/oro santykį ir wastegate bei VGT (angl. Variable Geometry Turbocharger) vožtuvų veikimą. Šiame straipsnyje aptarsime, kaip programiškai galima optimizuoti turbokompresoriaus darbą, kokie yra tokio proceso privalumai ir rizikos.

Ar turbinos pačios programuojasi?

Tradiciniai fiksuotos geometrijos turbokompresoriai (angl. Fixed Geometry Turbochargers) nėra programuojami, nes jie veikia mechaniškai, reguliuojami tik wastegate vožtuvo arba solenoidinio slėgio reguliatoriaus pagalba. Tačiau modernūs turbokompresoriai, tokie kaip kintamos geometrijos turbinos (angl. Variable Geometry Turbochargers, VGT arba VTG), dažnai turi elektroninius aktuatorius, kuriuos valdo ECU. Tokiais atvejais galima atlikti turbinos veikimo optimizavimą per programinę įrangą.

Kaip reguliuojamas turbinos darbas per ECU?

Turbokompresoriaus veikimą lemia keli pagrindiniai parametrai, kurie gali būti keičiamas per ECU remap ar chip tuning procedūras:

ECU perprogramavimo privalumai

Tinkamai atliktas ECU tuningas gali suteikti šiuos privalumus:

Galimos rizikos ir problemos

Nepaisant galimų privalumų, netinkamas turbinos valdymo parametrų keitimas gali sukelti rimtų problemų:

Dažniausios klaidos, daromos perprogramuojant turbokompresorių

Neprofesionaliai atliekamas ECU tuningas gali sukelti rimtų problemų. Dažniausios klaidos:

Ar verta programuoti turbokompresorių?

ECU tuningas yra efektyvus būdas optimizuoti turbokompresoriaus veikimą, tačiau jis reikalauja profesionalumo ir tinkamos įrangos. Elektroniniu būdu galima valdyti boost slėgį, VGT aktuatorius, kuro/oro santykį bei turbinos reakciją į apkrovas. Tačiau netinkamai atliktas perprogramavimas gali sukelti mechaninius gedimus, variklio perkaitimą ar net visišką turbokompresoriaus gedimą. Todėl prieš atliekant bet kokius pakeitimus būtina kreiptis į patyrusius specialistus ir naudoti tik profesionalią programinę įrangą.

Turbo.lt Susisiekite