Volkswagen ir turbinos


Pradžia | Kas yra turbina | Gedimai | Remontas | Galerija | Straipsniai | Susisiekite

Volkswagen ir turbokompresoriai: ar gamintojas turi savo turbinų liniją?

Volkswagen – viena didžiausių Europos automobilių gamybos korporacijų, apimanti kelis prekės ženklus: „Audi“, „Škoda“, „Seat“, „Porsche“ (iš dalies) ir kt. Nors „Volkswagen Group“ garsėja plataus spektro technologiniais sprendimais, daugeliui kyla klausimas, ar ši korporacija pati gamina turbinas, ar vis dėlto jas perka iš specializuotų tiekėjų? Trumpas atsakymas: tradiciškai „Volkswagen“ negamina turbinų savarankiškai – beveik visi turbokompresoriai sumontuojami naudojantis tokių pasaulinių gamintojų kaip BorgWarner (KKK), Garrett ar IHI tiekimu. Taip pat pasitaiko „MHI“ arba kitų vietinių partnerių produkcijos.

Koncernas ir bendradarbiavimas su išoriniais partneriais

„Volkswagen Group“ dažnai dirba su keliais OEM turbokompresorių tiekėjais vienu metu, priklausomai nuo variklio tipo, paskirties bei reikalavimų. Pavyzdžiui, BorgWarner K03 ar K04 turbinos bene labiausiai žinomos iš senesnių 1.8T benzininių variklių, plačiai naudotų „VW Golf“, „Audi A3“, „Audi TT“ bei kituose koncerno modeliuose. Tuo tarpu naujesnėse TSI ar TFSI versijose gali būti montuojami IHI ar Garrett turbokompresoriai, atsižvelgiant į variklio darbinį tūrį, išdėstymą ir galios siekius.

Gamintojas siekia išlaikyti griežtą kokybės standartą, tad glaudžiai bendradarbiauja su pasirinktais tiekėjais, nustatydamas tam tikrus mechaninius ir elektroninius (valdymo blokų) reikalavimus. Pavyzdžiui, kintamos geometrijos (angl. Variable Turbine Geometry) technologijos diegiamos dyzeliniuose TDI varikliuose, kad būtų išlaikytas efektyvus oro srautas plačiame sūkių diapazone ir kartu atitikti griežtas taršos normas. Bendradarbiavimas su tokiais gamintojais kaip BorgWarner arba Garrett padeda atnaujinti turbokompresoriaus konstrukciją pagal naujausius taršos, galios ir degalų sąnaudų reikalavimus.

Ar egzistuoja vidinė VW turbinų gamyba?

Istorijoje yra buvę atvejų, kai „Volkswagen Group“ ar dukteriniai padaliniai turėjo nuosavas R&D laboratorijas, kuriose iš dalies konstruodavo prototipus. Tačiau komercinei gamybai skirtas serijines turbinas paprastai vis tiek tiekdavo išoriniai specialistai. Pagrindinė priežastis – tokio pobūdžio metalinės apdirbimo ir terminio apdorojimo procesai reikalauja itin didelių investicijų, inžinerinių kompetencijų bei technologiškai išvystytų įrenginių, kas labiau tinka siauros specializacijos gamintojams (kaip minėtos stambios korporacijos).

Be to, VW gaminių spektras – nuo mažalitražių miesto automobilių (Polo, Up!) iki didelių, galingų modelių (Golf R, Arteon, Tiguan TDI versijos ir kt.). Jei koncernas pats gamintų turbinas, reikėtų stambios vidinės infrastruktūros pritaikytos tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams su skirtingomis valdymo ir išmetimo sistemomis. Bendradarbiaujant su išoriniais ekspertiniais tiekėjais, užtikrinamos lankstesnės ir operatyvesnės technologijų adaptacijos.

Naujos kartos varikliai: TSI, TDI ir elektrifikacija

Per pastaruosius dešimtmečius Volkswagen daug investavo į downsizing tendenciją, kurios esmė – sumažintas variklio darbinis tūris, kompensuojant jį turbokompresoriumi ar mechanine kompresija (rečiau naudojama). „TSI“ benzininių variklių šeima garsėja gana kukliu litražu, tačiau solidžia galia bei dyzeliams artimu sukimo momentu. Visa tai pasiekiama tiesioginiu įpurškimu, pažangiomis išmetamųjų dujų valdymo sistemomis ir, žinoma, turbinų technologijomis, kurių konstrukciją tiekia ištobulinę OEM partneriai.

Analogiškai, „TDI“ varikliuose VW grupės inžinieriai kartu su partneriais diegia vis naujas kintamos geometrijos (VNT / VTG) ar net dviejų turbinų („biturbo“) konfigūracijas, siekiant išlaikyti mažas emisijas ir aukštą galios/ekonomijos balansą. Artėjant elektrinių pavarų erai, Volkswagen taip pat daug dėmesio skiria elektriniams ir hibridiniams modeliams, tačiau visuose dyzeliniuose ir benzininiuose agregatuose, kurie išlieka gamybos planuose, toliau naudojamos externalių gamintojų turbinos.

Kokie privalumai vairuotojams?

Vairuotojai, turintys Volkswagen markės automobilius, praktiškai gali tikėtis globalių, laiko patikrintų tiekėjų (BorgWarner, Garrett) produkcijos, užtikrinančios reikiamą patikimumą, technologinį lygį ir atitiktį griežtoms aplinkosaugos normoms. Toks gamintojų kooperavimasis lemia:

Nors Volkswagen Group yra galingas automobilių pramonės žaidėjas su savo mokslinių tyrimų pajėgumais, turbokompresorių gamybą jis patiki išoriniams specialistams, tokiems kaip BorgWarner (KKK), Garrett, IHI ar MHI. Taip užtikrinamas lankstumas ir prieiga prie naujausių inovacijų, kurių reikalauja sparčiai besikeičiantys taršos, efektyvumo bei galios standartai. Todėl, jei turi VW automobilį su turbininiu varikliu, gali būti tikras, kad jo „plaučius“ – aukšto efektyvumo turbokompresorių – sukūrė pasaulyje pripažintas turbinų gamybos lyderis, o ne pati „Volkswagen“ gamykla.

Turbo.lt Susisiekite